Ana Sayfa Destek Teknoloji Bağımlılığı Sorunu, Teknoloji Bağımlılığına Öneriler

Teknoloji Bağımlılığı Sorunu, Teknoloji Bağımlılığına Öneriler

0

Teknoloji Bağımlılığı Sorunu, Teknoloji Bağımlılığına Öneriler

 

Teknolojinin olumlu yanları yanında olumsuz yanları da vardır. İşte bu olumsuz yanlarından en önemlisi bağımlılık kategorisinde olan teknoloji bağımlılığıdır. Günümüzde teknoloji oldukça önemli bir yere sahiptir. Fakat teknolojinin de gün içindeki dozunu kaçırdığımızda birtakım olumsuz sonuçlara sebebiyet verir. Nasıl ki her yiyeceğin fazlası zarar ise aynı durum teknolojiden faydalanırken de zarar getirebilir.

 

Çağımız artık tamamen teknolojiden ibaret olmaya gidiyor bu sebeple teknolojiden uzak kalmamız biraz zor olabilir ama bunu yönetmemiz gerekiyor. Çünkü gün içinde çok fazla telefon ile meşgul olmak, çok fazla sanal oyunlar oynamak, çok fazla bilgisayar karşısında oturmak, çok fazla televizyon izlemek oldukça zararlıdır. Teknoloji bağımlılığı hem sağlık sorunlarını meydana getirir hem de aile içi iletişime zarar verir. Peki ya teknoloji bağımlılığından kurtulmak için ne yapmamız gerekir?

11858 teknik destek
11858 teknik destek

Öncelikle sabah uyandığımızda elimize hemen telefonu almamakla başlayabiliriz. Eğer uyanır uyanmaz aklınıza telefon geliyorsa siz de teknoloji bağımlısı olabilirsiniz. Telefonu sabah elinize almayın ve öncelikle yatağınızdan çıkıp elinizi, yüzünüzü yıkayın. Ardından kahvaltınızı yapın daha sonra elinize telefon alabilirsiniz fakat dozunu kaçırmamalısınız. Kendinize sınır koyun. Kitap okuyun, yürüyüş yapın, belgesel izleyebilirsiniz ama kontrollü bir şekilde izlemelisiniz. Telefon için verdiğim örnekler diğer televizyonu aşırı kaçıran kişiler içinde geçerlidir ya da sanal oyun oynarken zamanın nasıl geçtiğini fark etmeyen kişiler için de geçerlidir. Aile ile geçirilen vakti çoğaltmalı ve beraber daha çok sosyal aktivitede bulunulmalıdır. Teknoloji bağımlılığı uyku bozukluğuna sebebiyet verebileceği için gece, telefon ile meşgul olmak da iyi değildir. O sebeple geceleri telefonu kapatıp yatağımızdan uzak olan bir yere telefonu bırakmalı ve uykuya odaklanmalıyız.

 

Teknoloji bağımlılığını fiziksel ve sosyal olmak üzere 2’ye ayrılır.

 

Fiziksel sorunlar:

11858 teknik destek
11858 teknik destek
  • Göz bozulması
  • Obezite
  • Yeme alışkanlıklarının bozulması
  • Halsizlik
  • Beden duruş bozukluğu
  • Uyku bozukluğu

 

Sosyal sorunlar:

  • İçe kapanıklık
  • Okul hayatında başarısızlık
  • Sosyallikten uzaklaşma
  • Sorumluluklarını yerine getirmeme

 

Konu hakkında destek almak için 11858'i arayabilirsiniz.
Konu hakkında destek almak için 11858'i arayabilirsiniz.
TIKLA ARA